justinfanfiction

Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Chapter 15 - Miss u like crazy

Av justinfanfiction - 20 september 2013 14:52

Dagen efter hade Justin åkt tidigt till studion. Han hade åkt utan att väcka mig för han visste att jag ville sova vidare.

Jag och min manager Carrie hade bestämt en lunch träff. Jag vakande två timmar innan vi skulle ses så jag sket i frukosten och fixande på den tiden som blev över.

När jag satt i bilen och körde till restaurangen som vi skulle äta på, började jag tänka på vilka saker hon skulle säga. Jag visste att hon skulle tjata på mig att jag inte tog mitt jobb allvarligt och bara brydde mig om Justin. Men så var det, och jag ville inte göra något åt det.

Jag parkerade och såg att Carrie satt vid ett bord genom restaurangs fönster. Jag skyndade mig in. ”Hej”, sa jag när jag kom fram till bordet.

”Hej Linn, sen som vanligt”, sa hon och skrattade. Hon gav mig en kärleksfull kram och jag skrattade jag också och satte mig mittemot henne.

”Så hur har du haft det?”, frågade hon som om vi inte hade setts på jätte länge.

”Lika bra som förra gången vi träffades”, sa jag och granskade menyn.

”Ja, men man ser ju aldrig dig mer nästan. Du hänger ju bara med Justin”, sa Carrie.

”Ja..”, sa jag och förstod varför hon sagt det. Vi hade faktiskt inte ses så mycket som på fotograferingarna.

”Men hur går det mellan er?”, frågade hon.

”Super bra, men jag pratar om det helst när vi är ensamma”, sa jag och kollade runt på alla människor i restaurang. Det var väldigt fullbokat.

”Ja, juste”, sa hon och knep ihop munnen. Jag skrattade lite av hennes ansiktuttryck, men blev sen seriös av hennes seriösa min. Nu skulle hon säga det.

”Linn, jag vet att du älskar Justin. Men du måste fokusera på ditt jobb, han behöver också det”, sa hon.

”Jag vet att du tycker det, men jag försöker att hinna med båda. Jag älskar Justin och mitt jobb så mycket och jag vet att jag kan klara båda sakerna samtidigt, så tvinga mig inte att välja”, sa jag och tog Carries hand.

”Jag vet jag också, men tänk lite på det.”

”Ja, ja. Nu beställer vi”, sa jag och viftade med handen.

Vi åt och pratade om fotograferingar. Carrie berättade om nya fotograferingar som hon tyckte skulle vara bra för mig och hon visade mig min portfolie och vi bestämde vilka bilder som skulle sättas in. Carrie hade printat ut några bilder från fotograferingen med Justin. Jag log åt bilderna och tänkte på hur de var att träffa honom första gången, jag hade ingen aning att han skulle betyda så mycket för mig.


När jag kom hem smsa jag Justin och frågade hur länge han skulle vara i studion. Han svarade inte på ett långt tag och jag bestämde mig för att inte oroa mig. Istället så bestämde jag mig för att fördröja tiden med att städa huset. Även om det kunde vara den tråkigaste saken man någonsin kunde göra, så var det mysigt. Jag satte på mig myskläder och kopplade in hörlurar och satte på hög musik så låtarna skulle överrösta det höga ljudet från damsugaren.

Jag hade städat i tre timmar och klockan var 6 på kvällen, men fortfarande inget svar från Justin. Så jag satte mig i soffan och ringde upp honom.

”Hej fina”, sa Justin när han svarade och oron släppte genast.

”Hej Justin, vart är du?”, frågade jag.

”Jag är fortfarande i studion och jag kommer nog behöva stanna här i några timmar till. I värsta fall kommer jag behöva sova här så jag kan börja jobba tidigt imorgon, så jag kan komma hem till dig”, sa Justin.

Justin hade aldrig sovit över på studion eller jobbat så hårt under den korta tiden vi hade varit tillsammans. Oron kom tillbaka om hans hälsa, jag visste att han inte sov så många timmar på nätterna och om han fortsatte så skulle han bli väldigt utmattad. Plus att han jobbade så pass mycket att han verkligen behövde sömnen. ”Är du säker?”, frågade jag oroligt.

”Linn oroa dig inte, jag har gjort det många gånger”, sa Justin lugnande, men jag var fortfarande orolig.

”Okej, men lova att du somnar tidigt”, sa jag.

”Ja Linn, jag ringer dig senare ikväll och säger god natt.”

”Okej, älskar dig.”

”Jag älskar dig mer, hej då”, sa han och la på.

Jag visste att jag inte behövde oroa mig, men jag var så rädd om Justin. Jag ville att han skulle ha det bästa och skulle må bäst, och ibland kändes det som att jag inte dög till för att kunna ge det till honom.

Jag kommer ihåg varje ord som Justin hade sagt om sina misstag, men det fick mig inte att må bättre om mig själv, bara i det ögonblicket. Jag ville så gärna må bra, men när jag kollade mig i spegel såg jag bara en ful äcklig person som inte hade något vettigt på jorden att göra. Och jag vägrade att försöka tycka om mig själv, för jag kände mig alltid så självisk. Justin hade absolut ingen aning om vad egentligen om mig själv, och jag ville inte att han skulle oroa sig om mig, det fick mig att känna mig mer självisk. Jag försökte inte att tänka så mycket på mig själv, och lyckades när jag var i Justins närhet. Men så fort jag blev ensam och såg vad jag precis skulle börja äta, fick jag ont i magen. Jag tänkte inte tillåta det att gå för långt att jag skulle börja skada mig själv, men ibland så var det svårt att motstå.

Jag drömde mardrömmar den natten och sov högst tre timmar, men jag låg i min säng till tio på morgonen och kollade bara upp i taket. Jag hade ingen lust att gå upp och medans hade jag ingen lust att ligga kvar i sängen.

Jag gick upp ur sängen och gick in i badrummet. Jag hade sovit med Justins tröja på mig, som luktade som honom.

Jag kollade på min spegelbild, jag hade stora påsar under ögonen och rödsprängda ögon som stirrade tomt tillbaka. Jag blev rädd av min egen spegelbild och tvättade mig om ansiktet för min förhoppning att se lite bättre ut. Men det var ingen speciell skillnad, och tillslut orkade jag inte slösa tid på mig själv.

Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Jag kollade hopplöst på mitt städade rum. Jag satte mig på sängen och satte på tv som hängde på väggen andra sidan rummet. Jag satte på netflix och kollade på alla gamla How I Met Your Mother avsnitt. Jag skrattade där det behövdes för att lura mig själv att jag var glad. Jag hatade när killar trodde att man hade sin mens, men nu frågade jag själv. Varför mådde jag så dåligt? Det måste bero på att jag inte har ätit något idag var den lämpligaste anledningen. Det kunde inte bero på att jag saknade Justin för mycket för vi hade inte varit ifrån varandra så länge, men det gjorde ändå ont att inte ha honom i närheten.

Jag gick ner till köket och gjorde en fruksallad, och stekte två ägg. Sen gick jag upp till mitt rum för att fortsatta kolla på de väl kända avsnitten som jag nästan kunde utantill.

Jag fick ett sms och jag ryckte till för jag hade nästan glömt bort att det fanns en värld utanför programmet.

”Hej älskling, kommer hem klockan sex”, skrev Justin och jag blev genast glad igen.

”Okej. Saknar dig”, skrev jag tillbaka.

”Saknar dig mer”, skrev han och jag blev varm i hela kroppen.

Jag kollade på klockan, den var 3 på dagen och jag la ner telefonen. Bara tre timmar tills jag får träffa honom, tänkte jag och satte på programmet igen.

Rät som det var hade klockan hunnit bli sex och det ringde på dörren. Jag sprang ner och hade glömt bort att jag bara hade på mig underkläder och Justins tröja, men jag vände inte. Jag kunde inte vänta tills jag var i hans armar.

Jag öppnade dörren och Justin gick in snabbt. När han var inne slängde jag mig in i hans famn och andades in hans goda lukt. ”Åh, vad jag har saknat dig”, sa jag i hans nacke och kysste den.

Han kramade om mig hårdare. ”Jag älskar dig Linn”, sa han.

”Jag älskar dig mer”, sa jag.

”Det är omöjligt.”

_________________________________________________________________________________________________


Det här kapitlet var inte Justin med så mycket, men det var för att ni skulle få veta lite mer om Linn. Som ni har läst är hon väldigt olycklig, fast hon har det bästa killen. Hon tycker inte om sin kropp, eller hennes inre.

Om ni känner så här, så ta hjälp av någon. Jag vet att det är svårt att tycka om sin kropp, men man måste försöka. Jag har också haft dåligt självförtoende, men det blir bättre varje dag. Så försök med mig och om ni vill så kommentera så kan jag ta kontakt med dig. Jag vill så gärna hjälpa, för jag vet att det inte är ett lyckligt liv. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av justinfanfiction - 5 februari 2014 20:11

Saknar att skriva och skulle så gärna vilja skriva ett slut på berättelsen, men har inte tid. Har verkligen inte det.  ...

Av justinfanfiction - 28 oktober 2013 11:31

”Ska vi dra hem eller?”. frågade jag när Justin packade ihop sina saker. ”Jag måste vara kvar ungefär en timme till”, sa Justin och himlade med ögonen. ”Hur mycket är klockan?”, frågade jag och kollade på mobil...

Av justinfanfiction - 18 oktober 2013 22:35

De senaste dagarna hade jag inte kunnat tänka mig ett liv utan Justin. Det började bli barnsligt hur mycket jag föll för Justin, och hur mycket jag älskade honom. Även om vi hade bråkat några få gånger, så kunde jag inte föreställa mig en bättre rela...

Av justinfanfiction - 8 oktober 2013 22:30

Direkt när jag och Justin kom in i hans hus och vi var ensamma, frågade jag vad det handlade om tidigare. ”Vill du verkligen veta?”, frågade Justin tveksamt och satte sig tungt på soffan. Jag nickade ivrigt och satte mig bredvid honom...

Av justinfanfiction - 3 oktober 2013 14:03

Förlåt för att jag inte har skrivit på ett tag, men jag har haft väldigt många andra saker att göra. Jag märkte att när jag la upp ett kapitel varje dag så hade jag ingen tid för läxor eller absolut det viktigaste mina vänner. Jag har ändå märkt at...

Presentation


Här skiver jag en Justin Bieber Fanfiction. Om du har några frågor, ställ dem gärna! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://ani.cursors

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards