justinfanfiction

Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Chapter 6 - I´m sorry

Av justinfanfiction - 2 september 2013 20:02


Efter att ha väntat ett tag ringer Ashley.

”Hallå”, säger jag.

”Vart är du?”, frågar hon och jag hör den höga musiken i bakgrunden.

”Jag är utanför, behövde verkligen åka”, säger jag och ser en taxi som stannar några meter från mig.

”Men stanna där du är, jag kommer!”, säger Ashley och lägger på.

Hur gärna jag än skulle vilja åka, kunde jag inte bara åka utan att säga något till Ashley.

”Där är du”, säger Ashley och kramar om mig. ”Varför försvann du bara?”

”Ashley, jag måste berätta en sak för dig”, sa jag och började verkligen skämmas för att jag visste att Selena skulle bli väldigt ledsen om hon fick reda på vad Justin och jag hade gjort.

”Kom”, säger hon och leder mig mot hennes bil. Vi sätter oss i bilen och stänger dörrarna, här inne hörs inte den höga musiken lika väl så vi kan prata.

”Justin har varit otrogen mot Selena.. Med mig”, säger jag och blir orolig vad Ashley skulle säga.

”Oh”, suckar hon och kollar medlidande på mig.

”Jag hade ingen aning att dem var ihop! Justin och jag hade ju en fotografering tillsammans och sen bjöd han hem mig.” Jag började berätta om att vi hade kysst varandra och att jag hade berättat om min mamma för honom.

”Om du vill så kan jag prata med honom?”, frågade Ashley och kramade om mig när jag hade börjat skaka.

”Ashley, jag känner mig så dum mot Selena. Om jag bara visste”, sa jag och började gråta.

”Inget av det här är ditt fel. Jag visste första gången jag träffade Justin att han skulle vara fel”, säger Ashley och klappar mig på ryggen.

”Men det som krossar mitt hjärta mest är att jag trodde att han gillade mig fast vi bara hade träffats precis. Han var så snäll och lyssnade så bra”, säger jag och hulkar.

”Men Linn, Justin och Selena har varit lite fram och tillbaka. Dem har tagit många pauser och Selena har sagt till mig at hon snart ska göra slut. Justin har gjort så dumma saker och hon orkar snart inte med honom. Du kan ju prata med Selena och berätta för henne vad som hände?”

”Jag vill, men jag måste prata med Justin först. Han kanske säger det till henne”, säger jag och torkar bort mina tårar från mina kinder.

Precis då piper det till i mobil och jag tar upp den.

”Jag måste verkligen få prata med dig”

Jag läser upp meddelandet för Ashley och berättar att det är från Justin.

”Säg att han ska komma till min bil så kan ni prata ostört”, säger Ashley och börjar gå ur bilen.

Jag skriver smset och skickar det. Snabbt står det att smset är läst.

”Ashley, jag vet inte vad jag ska säga”, säger jag nervöst när jag har lagt ner telefonen på mina lår.

”Säg bara fort att om han inte berättar för Selena så kommer du att göra det.”

”Okej”, säger jag och biter ihop. Jag har inte gjort något fel, tänker jag för mig själv.

”När ni har pratat klart så ring mig så kan vi åka hem till dig.” Ashley stänger dörren och börjar gå in mot Selenas hus. Jag ser att hon möter Justin på vägen och dem bara går förbi varandra.

Justin öppnar bil dörren och sätter sig på sättet.

Jag kollar på honom tyst med sorgsna ögon. Jag vill verkligen att han ska må dåligt över det han hade gjort.

”Jag är så ledsen, Linn”, säger han och han darrar på rösten. Jag kan höra att han är nära på att börja gråta.

Jag biter ihop och vägrar att tycka synd om honom. Kom ihåg Linn, du har inte gjort något fel, ekar i mitt huvud och jag tänker inte släppa taget om den tanken.

”Justin, om du inte tänker berätta för Selena kommer jag att göra det”, säger jag och känner hur en tår rinner ner för min kind.

”Jag ska berätta för henne, jag lovar. Men jag vill bara att du ska veta att jag kommer ihåg varje ord du sa till mig den kvällen och du kan fortfarande lita på mig.” Justin kollar på mig och jag ser att han också gråter.

”Men varför kunde du inte bara bli kompis med mig? Vi skulle kunna bli bra kompisar och om du skulle ha gillat mig mer än Selena så skulle du kunna göra slut med henne. Men du gjorde allt bara värre.” Jag börjar skaka och känner mig så liten. ”Jag berätta för dig om min mamma för att jag litade på dig, för att jag trodde att du brydde dig. Men du bara utnyttjade mig”, säger jag och jag börjar få ont i huvudet. Det känns att bilen börjar bli mindre.

”Jag är så ledsen.” I det här ögonblicket gråter Justin högt. Han börjar att riva sig på handen så det blir vita streck. ”Det var inte meningen att det skulle bli såhär”, säger Justin och hakar med tänderna.

”Justin, jag gillade dig verkligen”, gråter jag och känner mig sviken fast det är Selena som borde känna sig det.

”Jag gillar dig, Linn. Jag trodde inte att jag skulle kunna bli kär på första ögonkast, men du ändrade min blick. Jag känner dig inte, men tillräckligt för att försöka”, säger Justin och torkar sig med tröjarmen på kinden.

”Det är för sent nu, Justin”, säger jag. ”Snälla gå nu”, säger jag.

Justin går ut ur bilen och när han har gått en bit börjar fler tårar rinna ner för min kind och jag kan inte hindra dem att sluta rinna ner för min kind.


Justin perspektiv:

Tårarna rinner ner för min kind och jag försöker att torka bort dem, men det kommer nya hela tiden.

Jag ser Selena som står och pratar med några av hennes kompisar. Jag tvekar inte att gå fram till henne och berätta för henne.

”Selena, vi måste prata”, säger jag och drar bort henne till trädgården där musiken inte hörs lika väl.

”Vad är det Justin?”, säger hon oroligt när hon har sett mina tårar.

”Jag vet inte hur jag ska berätta det här”, börjar nervöst. ”Ja-ag har varit med en annan”, hackar min röst och jag drar min hand över munnen. Mina tårar börjar rinna ner och jag kan inte få stopp på dem.

”Justin”, säger Selena och jag kan se att hon börjar bli stum och att on inte vet vad hon ska säga.

Jag börjar berätta, att jag och Linn hade haft en fotografering och berättade om att jag hade kysst henne. ”Hon hade ingen aning att vi var ihop, jag valde att inte berätta för henne.” Jag börjar riva mig på handen som jag brukade göra när jag grät.

”Justin”, säger hon och torkar bort tårar som rinner ner på min kind. Hon tar sin hand i min och hindrar mig för att riva mig. Hon lindar sina armar runt min nacke och kramar mig. Jag trodde att hon skulle bli mer ledsen och slå mig, absolut inte att hon skulle krama mig.

”Justin, jag förlåter dig. Jag vet att jag inte har varit så snäll mot dig och jag förstår att du saknade att känna att någon gillade dig.” Hon kunde inte ha mer rätt.

”Jag är ledsen, Selena”, säger jag och hulkar i hennes nacke.

”Shh, det är okej nu”, säger Selena. ”Vi båda måste jobba för att få det här förhållandet att funka.”

Om jag verkligen älskade Selena skulle jag aldrig kyssa Linn. Och den senaste veckan så kunde jag inte sluta tänka på Linn.

”Jag vet inte om jag vill fortsätta”, säger jag och backar undan. ”Jag orkar inte mer. Jag känner bara att vi får varandra att må sämre, det är nog bäst om vi avslutar här”, säger jag ledsent, men jag menar det verkligen. Selena har inte alltid varit den bästa flickvännen och jag orkar bara inte att hon ska få mig att må dåligt.

”Jag tror det är bäst, jag också”, säger Selena och torkar bort en tår som har runnit ner på hennes kind. Jag minns när hon hade börjar gråta för jag att skrikit åt henne när vi hade ett stort bråk och jag senare hade kramat om henne och sagt att hon var den ända tjejen i mina ögon.

”Selena, jag kommer aldrig att glömma dig. Du var min första riktiga kärlek, och du är verkligen så vacker på insidan. Jag hoppas att du kommer träffa killen som verkligen kan göra dig lycklig som jag inte lyckades med”, säger jag och tänker på alla fina minnen vi har tillsammans. Selena var verkligen en fin människa och jag önskade all lycka till henne.

”Justin, du är så fin”, säger Selena och kramar om mig. ”Jag älskar dig.”

”Jag älskar dig Selena. Skönt att vi kunde lösa ut det här på ett bra sätt”, säger jag och kysser henne på kinden.

”Det är nog bäst att vi inte hör av oss till varandra på ett tag så vi inte ändrar oss, jag tror det är verkligen är bäst att vi inte försöker att bli tillsammans igen”, säger Selena och kollar allvarligt på mig för det var jag som, första gången vi gjorde slut kunde, inte sluta ringa henne och säga hur mycket jag älskade henne och hur mycket jag ville ha henne tillbaka.

”Ja”, säger jag och känner mig lite ledsen att vårat förhållande slutar nu. Vi hade delat så många ögonblick som jag aldrig skulle glömma.

”Men vi kommer höras igen, jag tänker inte låta dig bara försvinna från mitt liv”, säger Selena och ler.

Jag ler tillbaka och kysser henne på kinden innan jag bestämmer mig för att åka hem. ”Vi hörs snart”, säger jag och gå mot min bil.

Jag blir lycklig över att det gick så bra och att det känns bra att bara vara vän med Selena.

Jag smsar Linn och skriver att jag har sagt det till Linn. Jag ville verkligen inte såra Linn och jag vill verkligen få henne att gilla mig igen. Även om jag inte känner henne så bra så vill jag verkligen ha henne vid min sida. __________________________________________________________________________________________________


Såå har jobbat med det här kapitlet hela kvällen, det är därför den kommer ut ganska sent. 

Kapitlet kan vara ganska förvirrande, men kommentera vad du tycker :))

 
 
Ida

Ida

3 september 2013 20:54

Sv: Åh tack! :)

http://idislove.bloggplatsen.se

justinfanfiction

3 september 2013 22:34

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av justinfanfiction - 5 februari 2014 20:11

Saknar att skriva och skulle så gärna vilja skriva ett slut på berättelsen, men har inte tid. Har verkligen inte det.  ...

Av justinfanfiction - 28 oktober 2013 11:31

”Ska vi dra hem eller?”. frågade jag när Justin packade ihop sina saker. ”Jag måste vara kvar ungefär en timme till”, sa Justin och himlade med ögonen. ”Hur mycket är klockan?”, frågade jag och kollade på mobil...

Av justinfanfiction - 18 oktober 2013 22:35

De senaste dagarna hade jag inte kunnat tänka mig ett liv utan Justin. Det började bli barnsligt hur mycket jag föll för Justin, och hur mycket jag älskade honom. Även om vi hade bråkat några få gånger, så kunde jag inte föreställa mig en bättre rela...

Av justinfanfiction - 8 oktober 2013 22:30

Direkt när jag och Justin kom in i hans hus och vi var ensamma, frågade jag vad det handlade om tidigare. ”Vill du verkligen veta?”, frågade Justin tveksamt och satte sig tungt på soffan. Jag nickade ivrigt och satte mig bredvid honom...

Av justinfanfiction - 3 oktober 2013 14:03

Förlåt för att jag inte har skrivit på ett tag, men jag har haft väldigt många andra saker att göra. Jag märkte att när jag la upp ett kapitel varje dag så hade jag ingen tid för läxor eller absolut det viktigaste mina vänner. Jag har ändå märkt at...

Presentation


Här skiver jag en Justin Bieber Fanfiction. Om du har några frågor, ställ dem gärna! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://ani.cursors

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards