justinfanfiction

Direktlänk till inlägg 4 september 2013

Chapter 7 - But I like him

Av justinfanfiction - 4 september 2013 16:00


Linns perspektiv:

Jag läste smset när jag och Ashley precis hade kommit hem och suttit oss på soffan.

”Och?”, skriver jag och är rädd att Selena va jätte sur.

”Hon blev inte sur, vi bestämde oss för att göra slut”, skriver han tillbaka. Jag blir chockad och glad på samma gång. Men jag nekar känslan att bli varm i hela kroppen och skriver ett nytt sms. ”Men då måste hon väl ha blivit sur?”

”Nej. Det var inte bara det”, skrev han tillbaka snabbt. Sen fick jag ett till sms. ”Jag är verkligen jätte ledsen för att jag sårade dig. Jag förstår om du inte vill hålla kontakten längre, men tänk på saken.”

Jag visste inte vad jag skulle skriva tillbaka, visst jag gilade honom fö att han var snäll och så, men han hade gjort en sån dum sak och om jag var Selena skulle jag aldrig kunna förlåta honom.

”Jag skulle vilja hålla kontakten, men senare. Jag orkar inte riktigt nu”, bestämde jag mig för att skriva tillbaka. Han hade ändå varit snäll och det kändes fortfarande som att jag kunde lita på honom. Och jag kunde inte sluta tänka på när han grät, han menade verkligen att han var ledsen för vad han hade gjort.

”Jag förstår, men ring mig när du känner att du vill”, skrev han tillbaka.

Jag bestämde mig för att inte prata mer med honom, för att började förlåta honom. Som jag inte ville göra, inte redan.

”Vad skriver han?”, frågar Ashley.

”Han skriver att han har pratat med Selena och det är slut mellan dem. Men det var inte för mig och Justin, utan av någon annan orsak.”

”Okej”, säger Ashley och tar upp sina bil nycklar. ”Jag måste dra, tidig inspelning imorgon.”

”Okej, men jag ringer dig imorgon”, säger jag och kramar om henne.

”Hejdå”, säger hon och går ut för dörren.

”Hejdå”, säger jag och hon stänger dörren.

Jag går upp till badrummet och tar bort allt smink och sätter på mig pyjamas. Klockan är 12.03 och jag känner mig redan trött. Ofta när jag inte har något planerat att göra dagen efter brukar jag vara uppe mycket senare, men jag känner mig utmattad.

När jag har legat med telefonen och scrollat igenom instagram bestämmer jag mig för att ringa upp Selena.

Hon svarade efter tre pip och musiken hörde i bakgrunden.

”Hej Linn!”, säger hon.

”Hej, om du vill kan jag ringa upp senare?”

”Nej, det är okej. Jag ska bara gå bort från musiken, håll kvar”, sger hon och jag hör någon skratta och musiken börjar låta längre ifrån. ”Såå, vad var det?”

”Jag ville bara fråga om det är lugnt mellan oss?”

”Ja självklart. Justin förklarade tydligt att du inte visste att jag och han var ihop.”

”Vad bra. Jag var lite orolig att du skulle bli ledsen på mig.”

”Nej, du hade inte gjort något fel. Men de är slut mellan mig och Justin nu, vi har haft så stora bråk och i får varandra bara att må sämre. Och jag måste fokusera på vad jag vill, och Justin var på något sätt ivägen.”

”Vad bra, men fortsätt att festa på. Vi hörs”, säger jag och känner hur mina ögonlock börjar bli tunga.

”Ja, vi hörs. Hejdå”, säger hon.

”Hejdå”, säger jag och lägger på, släcker alla lampor och somnar snabbt.


Jag vaknar tidigt dagen efter. Jag sätter mig upp i sängen och kramar om mina ben. Sen efter ett långt tag efter bra ha kollat runt om i mitt rum bestämmer jag mig för att åka till gymmet för att träna.

Jag packar min träning väska med allt som behövs. Sätter mig i bilen och kör i väg till gymmet.

När jag kommer fram går jag snabbt in och låser in mina saker.

Jag sätter på ett springband som står i gymmet. Det är inte mycket folk, och det är bara ett plus. Jag sätter i hörlurarna i mina öron. Min mobil spelar Ariana Grandes nya skiva Yours Truly som jag inte kan få nog av. Även om att alla låtar är inte snabba blir jag snabbt pumpad och känner att jag kan springa en mil, jag älskar verkligen den känslan.

Efter en timme så bestämmer jag mig för att göra styrka.

”Linn!”, här jag någon bakom mig och jag tar snabbt ur hörlurarna ur mina öron.

Alfredo börjar gå fram till mig. Han är svettig och det kan man se för han har en grå tröja på sig, inte det smartaste valet.

”Hej Alfredo”, säger jag och är inte riktigt säker på om jag ska krama om honom.

Han går närmare och han ser att jag tvekar. ”Du ska nog inte krama mig, jag är helt svettig”, säger han och fläcktar sig med handen.

”Okej”, fnittrar jag. Alfredo blir plötsligt seriös.

”Hur gick det igår? Med Selena och Justin?”, frågar han.

Jag tar ett djupt andetag. ”Jo, det gick helt okej. Han sa förlåt tydligt och jag förlåter honom, men jag blev väldigt ledsen.”

”Jag förstår.. Jag sov över hos Justin efter festen och han var väldigt ledsen för att han sårade dig. Han sa flera gånger om att han är en idiot.”

”Han är väldigt snäll, och jag kom honom väldig nära på bara några timmar. Så jag kan inte riktigt förstå varför jag blev så ledsen, men jag blev så rörd av honom för att jag har inte träffat någon kille som har behandlat mig så bra”, sa jag och kom på att det var sant. Justin var den ända killen som inte hade utnyttjat mig för min kropp och sex. Jag hade haft en kille tidigare, och det visade sig att han bara utnyttjade mig. ”Men det kanske inte är sant, jag kommer honom inte”, säger jag.

”Men det gör jag, och jag vet att han aldrig skulle ha utnyttjat en tjej”,  säger Alfredo lugnt. ”Och han har haft det lite svårt med Selena.”

Jag nickar och suckar. ”Men han behövde inte göra det så svårt. Jag gillar honom verkligen, men jag är inte riktigt säker längre. Han kanske inte är den jag trodde han var.”

”Linn, lita på mig. Han är en bra kille, han har bara gått igenom mycket på senaste tiden. Ge honom en chans till, han skulle inte sabba den.”

”Jag litar på dig nu Alfredo, och jag gillar honom så jag kommer inte kunna sluta tänka på honom i alla fall”, säger jag och fnittrar.

”Men ska vi köra lite styrka tillsammans?”, rågar han och börjar ta två par yoga mattor.

”Visst.”

Vi börjar att träna magen och jag märker att jag orkar mer än honom. Vi skrattar mycket tillsammans och pratar om allt möjligt. Han berättar om sitt liv som liten och vart han växte upp. Alfred är väldigt snäll, och jag märker att han bryr sig verkligen när jag berättar om min barndom.

”Vill du kanske äta lunch efter vi har duschat?”, frågar han efter en timmes pass.

”Ja gärna. Vi ses här ute om 30”, säger jag och börjar gå in i tjejernas omklädningsrum. Jag tar en snabb dusch och sätter på mig kläderna som jag hade med mig. En grå tröja och ett par höga svart jeans men min mörkgröna rutiga skjorta. Sminkar mig och går sedan ut mot entrén som vi sa att vi skulle mötas.

Alfredo är redan där och väntar på mig. ”Har du väntat länge?”, frågar jag när jag står framför honom.

”Nej, inte så länge. Men kom så går vi”, säger han och går ut för dörren och jag följer efter.

Vi bestämde oss för att beställa hem sushi och äta hemma hos mig.

”Men hur kom du till gymmet?”, frågade jag när vi hade suttit oss i min bil och kört ett tag.

”Justin skjutsade mig”, sa Alfredo och blinkade åt mig.

Jag och Alfredo var med varandra hela dagen. Vi spelade Black Ops för det mesta och jag vann hela tiden.

”Hur kan du vara så duktig?”, utbrast han efter ha förlorat ännu en gång.

”Baby it´s in my nature”, sa jag och blinkade åt honom.

”Vi gör något annat, jag vill inte förlora igen”, sa han och la ifrån sig kontollen.

”Vad vill du göra då?”, frågade jag och stängde av Playstationet.

Alfredos telefon började ringa och han tog upp den snabbt. ”Det är Justin”, frklarde han och svarade. ”Heyy”, började han. ”Jag är faktiskt med Linn”, sa han efter Justin hade sagt något i luren som jag inte kunde höra. ”Okej ,vi hörs senare”, sa han och la på.

”Vad sa han?”, frågade jag och undrade om Justin blev förvånad när han fick reda på att Jag och Alfredo var med varandra.

”Han frågade bara vad jag gjorde eftersom vi ska göra något ikväll”, sa Alfredo och a ifrån telefonen. ”Jag hörde att han blev lite ledsen när jag sa att jag var med dig.”

”Aha, men vi är ju bara kompisar”, sa jag och tänkte på om Alfredo hade fått fel signaler från mig och trodde att vi hade något på gång.

”Ja”, sa han och log. ”Jag ska säga det till honom.”

När klockan har blivit åtta så säger Alfredo att han nog ska åka hem till Justin.

”Men hur ska du ta dig ditt?”, frågar jag när jag kommer på att han inte har någon bil.

”Oj”, säger han när han också kommer på det.

”Det är lugnt, jag kan skjutsa dig”, säger jag och tar bil nyckel.

”Säkert?”, frågar han och ler.

”Säkert”, säger jag och börjar gå mot dörren.

När vi har kommit fram till Justins hus frågar Alfredo om jag vill följa med in.

”Det är nog bäst om jag inte gör det”, säger jag och kliar mig i huvudet.

”Som du vill, men han vill nog prata med dig”, säger Alfredo och börjar kliva ur bilen. ”Det var i alla fall jätte kul att vara med dig, vi kan väl göra om det?”, frågar han och jag nickar som svar.

”Vi hörs”, säger jag och vinkar.

Han vinkar tillbaka och stänger dörren.

Jag tvekar om att smsa Justin och säga att jag är utanför om han vill prata. Sen skriver jag smset, jag vill att allt ska vara bra mellan oss ändå.

Efter två minuter går Justin ur för dörren och sätter sig i min bil.

”Hej Linn”, säger han med en tveksamhet. Och jag kollar in i hans vackra ögon och kan inte låta bli att le.

__________________________________________________________________________________________________


Kommentera :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av justinfanfiction - 5 februari 2014 20:11

Saknar att skriva och skulle så gärna vilja skriva ett slut på berättelsen, men har inte tid. Har verkligen inte det.  ...

Av justinfanfiction - 28 oktober 2013 11:31

”Ska vi dra hem eller?”. frågade jag när Justin packade ihop sina saker. ”Jag måste vara kvar ungefär en timme till”, sa Justin och himlade med ögonen. ”Hur mycket är klockan?”, frågade jag och kollade på mobil...

Av justinfanfiction - 18 oktober 2013 22:35

De senaste dagarna hade jag inte kunnat tänka mig ett liv utan Justin. Det började bli barnsligt hur mycket jag föll för Justin, och hur mycket jag älskade honom. Även om vi hade bråkat några få gånger, så kunde jag inte föreställa mig en bättre rela...

Av justinfanfiction - 8 oktober 2013 22:30

Direkt när jag och Justin kom in i hans hus och vi var ensamma, frågade jag vad det handlade om tidigare. ”Vill du verkligen veta?”, frågade Justin tveksamt och satte sig tungt på soffan. Jag nickade ivrigt och satte mig bredvid honom...

Av justinfanfiction - 3 oktober 2013 14:03

Förlåt för att jag inte har skrivit på ett tag, men jag har haft väldigt många andra saker att göra. Jag märkte att när jag la upp ett kapitel varje dag så hade jag ingen tid för läxor eller absolut det viktigaste mina vänner. Jag har ändå märkt at...

Presentation


Här skiver jag en Justin Bieber Fanfiction. Om du har några frågor, ställ dem gärna! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://ani.cursors

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards