justinfanfiction

Direktlänk till inlägg 7 september 2013

Chapter 9 - She likes you

Av justinfanfiction - 7 september 2013 10:24


”Jag skrev att jag var hos dig och han kunde komma om han ville”, sa Alfredo när han kom ut från badrummet.

”Så kan du ju inte göra! Det är ju mitt hus”, sa jag och kände att jag började bli nervös. ”Har han skrivit tillbaka?”

”Ja, han skrev att han skulle komma när han var klar i studion”, sa Alfredo och satte sig på soffan. ”Varför är du så nervös?”, frågar han och skrattar.

”Jag är inte nevös!”, ljög jag och kollade på klockan. ”Sa han någon tid?”

”Nej, han smsar säkert snart”, säger Alfredo och skrattar lite till.

Jag kollade runt i huset och såg hur stökigt det var, jag hade aldrig tänkt på det utan nu så bara fick jag för mig att det måste städas. ”Jävlar var det är stökigt här! Hjälp mig att städa”, säger jag och börjar gå in mot köket för att diska bort mina gamla matrester.

”Det tänker jag inte göra!”, utbrister Alfredo och skrattar hysteriskt. ”Jävlar vad du är nervös!”

”Nej, jag är inte det!”, skriker jag och hoppar på honom där han ligger i soffan. Jag slår på honom och han lyfter upp händer för ansiktet för at inte få ett slag där.

”Du ska slåss heela tiden!”, säger Alfredo och skrattar fortfarande. ”Du slår som en tjej!”

”Konstigt!”, säger jag och går av honom och rättar till min frisyr. ”Säg absolut inget till Justin om att jag är nervös.”

”Så du är alltså det!”, utbrister Alfredo och kan verkligen inte sluta skratta.

”Sluta skratta!”, säger jag och börjar skratta jag med.

Alfredo får ett sms och han kollar snabbt på det. ”Kan vi inte åka hem till mig?”, frågar han.

”Men skulle inte Justin komma till mig?”, frågar jag förvirrat.

”Han kunde inte längre”, säger Alfredo och rycker på axlarna.

”Okej, jag ska bara packa väskan”, säger jag och börjar packa min favorit väska, Micheal Kors. Jag packar ner bara några nödvändiga grejer.

”Jag kör”, säger Alfredo och jag kastar mina bilnycklar till honom.

Alfredo kör och jag känner iväg vägen. Det är vägen till Justins hus.

”Vart är vi egentligen på väg?”, frågar jag tveksamt och kollar mig runt.

”Hem till Justin”, säger han och jag ser att han anstränger sig så han inte ska börja skratta.

”Alfredo!”, utbrast jag och slog till honom på axeln. ”Du behövde inte ljuga om det!”

”Du skulle ju inte annars följa med!”, säger han och rycker på axlarna. Han kör in på vägen som Justin bor på och jag börjar känna mig jätte nervös.

”Jag kan inte fatta at jag är så nervös”, säger jag för mig själv.

”Det betyder ju bara att du gillar honom”, säger han och blinkar med ena ögat.

”Men han är ju bara en normal kille! Jag har aldrig varit så nervös tidiagre för en kille som jag gillar”, säger jag och tänker på vad jag just har sagt. Alfredo kommer säkert att berätta för Justin och jag suckar åt tanken.

”Men då betyder det ju att han inte bara är en kille, du gillar ju honom”, sa Alfredo. ”Du kanske gillar honom på ett speciellt sätt som du kanske inte har gillat en annan kille på.”

Jag rycker på axlarna och känner mig sur på mig själv. Varför ska jag behöva gilla en kille som aldrig komma gilla mig tillbaka. Han kommer inte ha tid plus han har precis gjort slut men Selena.

”Har du varit kär tidigare?”, frågar Alfredo och parkerar bilen utanför Justins hus.

”Nej, jag tror inte det”, säger jag och tänker på saken. Jag har aldrig riktigt varit kär och aldrig ha haft ett seriöst förhållande.

”Men det kanske är det du känner, att du är kär”, säger Alfredo och kollar granskade på mig.

”Nej, jag är inte kär i Justin. Jag har träffat honom typ två gånger!”, säger jag och skrattar tyst.

”Du kanske inte behöver vara kär, men du kanske inte har varit intresserad av en kille som du är med Justin.”

”Du är verkligen smart”, säger jag och skrattar.

Alfredo börjar också skratta och han slickar sig om läpparna. ”Dem säger det.”

Jag fnyser och skrattar sedan. ”Men ska vi gå in eller?”

”Om du inte kommer svetta så mycket att det blir pölar”, säger Alfredo och går ut för dörren.

Jag sitter kvar en stund och tänker på hur jag känner för Justin. Jag ska spela cool så han tror att jag inte bryr mig och att inte tror att jag gillar honom.

Jag går ut ur bilen och går efter Alfredo. Han har en egen nyckel till Justins hus och vi går in. ”Är inte Justin hemma?”, frågar jag och tar av mig mina skor.

”Nej, men han är på väg”, säger Alfredo och tar också av sig sina skor.

”Jag vet vad vi ska göra! Justin har väl jätte stora högtalare”, säger jag och kommer ihåg dem från första gången jag var där. ”så vi sätter dem på jätte hög musik och springer runt i hans hus!”

Alfredo börjar skatta och går fram till en av högtalaren. ”Vad vill du lyssna på då?”, frågar han och kopplar in hans telefon.

”Vi sätter på en av Justins gamla låtar!”, säger jag och tar han mobil från hans hand. Jag söker på Justin Bieber My Worlds och sätter på Somebody to love.

Jag sjunger med och kan varje ord.

Alfredo skrattar och jag och han börjar dansa till musiken. Vi springer runt i huset och skriker. Jag skrattar så mycket att det värker i magen. 

Jag och Alfredo dansar till Out of town girl och sjunger till texten men i mellan åt måste jag stanna för att andas och skratta.

Plötsligt slutar Alfredo dansa, jag vänder mig tveksamt om och ser Justin som står i dörröppningen och kollar chockat på oss.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag bara står och kollar fram och tillbaka på Justin och Alfredo. Jag känner verkligen skrattet kittla i halsen och snart kan jag inte hålla det inne.

Justin börjar skratta hysteriskt, jag och Alfredo börjar också skratta. Justin går fram till mig och Alfredo och börjar också dansa. Vi tre sjunger med till låten som spelas och sen blir jag andfådd så jag sätter mig tyngt på soffan och skrattar tyst.

Justin sätter sig bredvid mig med handen runt mina axlar och Alfredo sänker musiken.

”Hej Justin”, säger jag och lutar mitt huvud mot hans axel.

”Hej dancefreak”, säger han och skrattar.

Jag skrattar också. Sen går jag upp för att byta låt. ”Ni förstår väl inte svenska?”, frågar jag.

Alfredo kollar frågande på varandra och säger samtidigt nej.

Jag sätter på Underbar av Fronda och sjunger med texten. När jag var 3 år flyttade min familj från USA till Sverige och jag bodde där tills jag blev upptäckt av en modellbransch. Så jag har pratat svenska hela mitt liv och mina föräldrar bor fortfarande i Sverige så jag pratade alltid svenska med dem. Jag älskar musiken som görs av svenska artister, texterna brukar alltid vara så fina och betyder mycket. Jag älskar verkligen rap speciellt.

Jag dansar till rytmen och känner verkligen hur lycklig jag blir när jag blundar och tänker på varje ord i texten. Sen sätter jag på låten Nej av Norlie & KKV och drar upp Justin och Alfredo så dem ska dansa. Jag sjunger med texten och hoppar upp och ner.

Sen stänger jag av. ”Jag älskar verkligen svenskmusik.”

”Hur kan du svenska?”, frågar Alfredo och kollar undrande på mig.

”Jag har bott i Sverige och mina föräldrar bor kvar där”, säger jag. ”Visst är det? Texten är verkligen skit bra, synd att ni inte kan svenska.”

Justin ler mot mig, jag känner hur jag smälter. Jag vill bara vara i Justins armar, men jag kan inte visa att jag vill ha honom så mycket tills han gör det.

Hela kvällen så håller Justin sig på avstånd men han kollar alltid på mig.

Jag blir osäker och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag vill så gärna att han ska komma nära, men så fort jag går fram till honom flyttar han på sig och går och gör något annat.

Jag kollar tveksamt på Alfredo när Justin går ut för rummet för att hämta något.

”Vad ska jag göra? Han gillar mig inte”, viskar jag och känner mig ledsen. Jag hade rätt, varför skulle han gilla mig.

”Locka honom”, säger Alfredo och blinkar.

Så jag måste försöka vara sexig för att få Justin? När Justin kommer in rör jag mig smidigt och försöker få hans blickar på mig, men det känns fel. Jag vill inte ha honoms blickar på mig om han inte gillar mig bar min kropp.

Jag låtsats att kolla på klockan på mobilen. ”Jag måste hem, tidig fotografering”, ljuger jag och suckar. Jag blir besviken, jag trodde faktiskt att han gillade mig.

 Alfredo kollar snabbt på mig. ”Innan du går Linn måste jag prata med Justin”, säger Alfredo och drar iväg med Justin.

Jag börjar sätta på mig mina skor.

Justin perspektiv:

”Aj”, säger jag till Alfredo för han krossar min arm när han håller den så hårt.

”Vad fan gör du? Jag trodde du gillade Linn!”, viskar Alfredo högt och slår till mig på huvudet.

”Vad gör jag?”, frågar jag och förstår inte vad han menar.

”Men du visar ju inget intresse för henne. Jag vet att hon gillar dig Justin! Hon har varit väldigt blyg att säga det, men hon gör det”, säger Alfredo. Jag känner hur varm jag blir i kroppen av att hon gillar mig.

Alfredo börjar berätta för mig vad hon har sagt om mig och att hon var väldigt rädd att Alfredo skulle säga något till mig.

”Men jag ville inte visa att jag gillade henne, man måste ju spela cool”, säger jag och tar upp kepsen jag har på huvudet och drar mitt hår tillbaka och sätter på mig kepsen igen.

”Men jag drar hem”, säger Alfredo. ”Men visa att du gillar henne och glöm inte att hon gillar dig”, säger Alfredo och vi går tillbaka till ytterdörren där Linn står lutande mot väggen.

”Jag ska gå nu”, säger Alfredo.

”Då kan jag skjutsa dig”, säger Linn och vänder snabbt blicken från mig.

Alfredo putar på mig så jag ska säga till henne att stanna. ”Men Linn, kan inte du stanna?”, säger jag sedan och biter mig nervöst i läppen.

Linn vänder sig långsamt mot mig och kollar tveksamt på mig. ”Om du vill.” Jag ser att hon ler, men hon försöker dölja det.

”Jag vill gärna”, säger jag och ler mot henne och och börjar le ett stort leende tillbaka. Hon är så fin när hon ler och jag skulle kunna ta en bild och krypa ner i min säng och bara glo på bilden. Men allt jag vill nu är att ha mina händer om Linn.

”Hejdå” ,säger Alfredo. Han kramar om Linn och han viskar något i Linns öra och hon börjar fnittra.

När han har gått ut börjar Linn ta av sig sina skor som hon hade satt på och går fram till mig.

Jag lägger mina armar runt henne. ”Äntligen”, säger Linn och suckar. ”Varför ska du spela så svår?”, säger Linn och jag vet inte vad jag ska svara. Jag kysser henne som svar och hon kysser tillbaka. ”Jag har saknat dina kyssar”, säger hon och lägger sina armar runt mina axlar.

”Jag har saknat hela dig”, viskar jag i hennes öra. 

__________________________________________________________________________________________________


Förlåt att det inte kom ut igår. Jag orkade inte skriva klart det igår, men hoppas du gillar det :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av justinfanfiction - 5 februari 2014 20:11

Saknar att skriva och skulle så gärna vilja skriva ett slut på berättelsen, men har inte tid. Har verkligen inte det.  ...

Av justinfanfiction - 28 oktober 2013 11:31

”Ska vi dra hem eller?”. frågade jag när Justin packade ihop sina saker. ”Jag måste vara kvar ungefär en timme till”, sa Justin och himlade med ögonen. ”Hur mycket är klockan?”, frågade jag och kollade på mobil...

Av justinfanfiction - 18 oktober 2013 22:35

De senaste dagarna hade jag inte kunnat tänka mig ett liv utan Justin. Det började bli barnsligt hur mycket jag föll för Justin, och hur mycket jag älskade honom. Även om vi hade bråkat några få gånger, så kunde jag inte föreställa mig en bättre rela...

Av justinfanfiction - 8 oktober 2013 22:30

Direkt när jag och Justin kom in i hans hus och vi var ensamma, frågade jag vad det handlade om tidigare. ”Vill du verkligen veta?”, frågade Justin tveksamt och satte sig tungt på soffan. Jag nickade ivrigt och satte mig bredvid honom...

Av justinfanfiction - 3 oktober 2013 14:03

Förlåt för att jag inte har skrivit på ett tag, men jag har haft väldigt många andra saker att göra. Jag märkte att när jag la upp ett kapitel varje dag så hade jag ingen tid för läxor eller absolut det viktigaste mina vänner. Jag har ändå märkt at...

Presentation


Här skiver jag en Justin Bieber Fanfiction. Om du har några frågor, ställ dem gärna! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://ani.cursors

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards